24 januari 2012

ALLA vägar bär till Rom

En av anledningarna till varför jag bloggar på blogspot.com är för att webbplatsen är integrerad med Googles tjänster. I längden innebär det att min blogg dyker högt upp som sökträff när man googlar på vissa ordkombinationer - märkliga kombinationer som tydligen förekommer i denna blogg. Men eftersom bloggen i första hand inte är ett slags faktaruta för direktinformation, lämnas därför inga garantier på att man ska kunna hitta vad man söker. Tvärtom så kan det i vissa fall bli lite skevt när fiktionen får en roll.

Nåväl, här är ett lustigt litet urval på några av ordkombinationerna som leder till Libfina:

earl grey tea för psykopater
gurka smakar
apollinaire kalligram
godishus
Ida Sjöstedt brudklänning
badbollar teckningar
New York-guide
tomtelandet
tandkräm för vita tänder och polskt plack
spetshandskar på bordsduk

etc.

2 kommentarer:

  1. Intressant, kan inte påminna mig att du har skrivit om något av det... ;) Jag har också sett några konstiga länkar som har lett folk till mig, ibland undrar man verkligen hur söktjänster fungerar...

    Hoppas även denna helg är tipptopp!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men visst, jag kan inte heller påminna mig om något av detta, märkligt. Ja, för att inte tala om länkarna - de känns ibland aningen undermedvetna i sina tankegångar:) Tack helgen har varit kalas, utan något vidare kalas. Känns skönt! Hoppas även ni haft en tipptoppig helg. Kram

    SvaraRadera