9 februari 2012

Den molnfria punkten

I denna stund surfar jag runt på nätet, letar efter någon intressant sida där mitt självförverkligandets stimuli ska kunna ge sig till känna. Jag vill uppfinna någonting som ytterligare ger mig en tro på att jag kan lyfta på stora stenblock, åstadkomma underverk, backa några steg bort från tavlan, lägga huvudet på sned och begrunda den glasklara himlen som framkallats ur mina svullna händer.

Jag vill göra så mycket jag kan av mina år som snart blir till djupa fåror i granstubbens åldersringar, där det växer mossa kring den jordfästa foten. Mossa som välver sig upp ur jorden och omringar stubben som krymper till kutrygg, innan nuet blir föråldrat och obekvämt nog för att kunna förverkliga alla dessa drömmar - de ännu halvfärdiga teckningar som hänger på tapeten, upphängda på den molnfria punkten, mellan mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar