30 april 2012

Sitter på min balkong och smälter av solen som smälter chokladen, och strax under brösten formar sig två blöta halvmånar på linnet



Recept på Lycka:

Väder Vindstilla, sånär som på tropik

Kaffe Icas billigaste mellanbrygg

Bok 1Q84 av Haruki Murakami, tredje delen. Har ännu inte läst den(!) Varje gång som jag ska börja läsa en Murakami-bok känns det som om jag planerar inför mitt egna bröllop. Ni förstår, jag behöver min noga utvalda tid. Murakamis verk är inte av sådan typ som man i förbifarten slänger ner i matkorgen på vägen till kassan. I alla fall inte om man är mig.

Choklad Marabous mjölkchoklad med luftbubblor - gör sig riktigt väl på tungan när kaffet sköljer över

2 kommentarer:

  1. Det här receptet gillar ja! Har inte heller läst den tredje delen än och chokladen verkar ju hur go som helst!

    SvaraRadera
  2. Ja, dessutom är receptet i grunden inte så svår att göra! Mer komplicerat kan det iof vara att värma upp vädret till rätt temperatur..

    Den tredje delen står än så länge även den på stadig murakami-fot :)

    SvaraRadera