29 januari 2013

Glass mitt nya stora lass


Icke att förväxla med mintglassen - detta är av samma märke med smaken Crema di Mascarpone

Det var tänkt att jag skulle fota all glass som jag äter, lägga ut bilderna på bloggen och ge dem ett omdöme. Men så tänkte jag att

1. jag äter mer glass än vad jag hinner fota
2. ni ba: orka se en massa glassiga bilder

Men den bästa glassen, jag får nog säga den absoluta favoriten just nu är –
Carte d'or med mintsmak (med små chokladbitar!)

Den friska mintsmaken är nämligen inte bara en smak, den blir en hel livsstil när minten sprider sig, inte bara i munnen, utan upp i huvudet, ut i kroppen och kramar om hela sinnet, så att ens närvaro blir så absolut. Så direkt!

Det känns med ens som om man vill öppna sin famn inför hela världen och utbrista: "Jag kan flyga! – Ända bort till månen, som jag sedan klär i svart sammet så att den skimrar lika hemlighetsfullt som en bärnsten sett från jorden."


Serveringstips: Gott till kaffe och en skvätt Baileys

LLLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar